Bezpłatny program online mindfulness [zapisy do 08.05]

Choroba nowotworowa jest dla Chorych i ich bliskich jedną z najbardziej stresogennych sytuacji w życiu. Strach, rozdrażnienie, wściekłość, wstyd, obawy przed odrzuceniem przez dotychczasowe środowisko a przede wszystkim lęk o życie to emocje z którymi mierzą się praktycznie każdy Chory na nowotwór jądra, jego rodzina i najbliżsi znajomi.

Niniejsze forum służy rozmowie, wyjaśnianiu pojawiających się problemów sfery emocjonalnej. Traktuje także o odchodzeniu, radzeniu sobie w jednym z najtrudniejszych momentów w życiu człowieka.

Bezpłatny program online mindfulness [zapisy do 08.05]

Postprzez Jwardes » 26 Kwi 2019, 18:34

Dzień dobry Wam wszystkim!

Czy zdarzyło Wam się słyszeć o mindfulness?
Może macie pierwsze doświadczenia i chcecie zgłębić temat lub chcielibyście bez wychodzenia z domu przekonać się na własnej skórze, czym właściwie to jest i jak może pomóc w codziennym życiu? Dobrze trafiliście :twisted: :twisted:

Do mojej pracy magisterskiej przeprowadzam badanie na podstawie 30-dniowego, internetowego programu mindfulness.
Aktualnie trwa rekrutacja do dwóch grup. Przydział odbywa się losowo. Pierwsza grupa otrzyma dostęp do platformy już za kilka dni, a druga za około miesiąc, natomiast należy się zarejestrować już teraz.

Da kogo jest przeznaczony ten trening?

Program przeznaczony jest dla osób, które w ostatnim czasie doświadczają różnych problemów z obszaru psychologicznego lub medycznego. Może to być gorsze samopoczucie, lęk w kontekstach społecznych, dolegliwości fizyczne, problemy ze snem lub koncentracją.

Dla kogo nie jest przeznaczony ten trening?

Program nie jest przeznaczony dla osób, które są w trakcie kryzysu. Osoby leczone farmakologicznie proszone są o upewnienie się u swojego prowadzącego lekarza psychiatry, że nie ma dla nich żadnych przeciwskazań. Udział w treningu może pomóc w redukcji niektórych objawów, lecz nie zastąpi leczenia psychiatrycznego.

Jak należy się przygotować do treningu?

Aby w pełni skorzystać z przygotowanego programu, potrzebne jest zaangażowanie w postaci wykonywania codziennych, 30-40 minutowych ćwiczeń. Warto wygospodarować sobie niezbędny czas o stałej porze. Dzięki temu łatwiej będzie wytrwać w postanowieniu. Jeśli już teraz wiesz, że nie uda Ci się znaleźć 30-40 minut dziennie, nie zapisuj się w tej edycji i skorzystaj z dobrodziejstw uważności, kiedy będziesz mieć na to więcej przestrzeni. Dobrze też zadbać o to, żeby podczas ćwiczeń nikt Ci nie przeszkadzał oraz nic nie rozpraszało. Trening będzie przeprowadzany za pośrednictwem platformy internetowej. Dlatego do udziału potrzebny będzie komputer lub smartfon z wejściem słuchawkowym i względnie szybki internet.

Kto prowadzi trening?

Trening prowadzi dr hab. n med. Paweł Holas. Jest nauczycielem uważności, psychoterapeutą i superwizorem terapii poznawczo-behawioralnej, lekarzem psychiatrą i nauczycielem akademickim, na co dzień pracującym na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uczeń Jona Kabat-Zinna twórcy MBSR, oraz Lindy Leurhapt u której w 2011 r ukończył kurs nauczycielski Programu Redukcji Stresu Opartego na Uważności (MBSR) oraz Terapii Poznawczej Opartej na Uważności (MBCT) prowadzony w ramach IMA – Institute for Mindfulness-Based Approaches.

W ramach działalności naukowej związanej z uważnością zajmuje się m. in. badaniami nad skutecznością MBCT w leczeniu nawracającej depresji, fobii społecznej i uzależnień behawioralnych. Ponadto prowadzi badania podstawowe dotyczące wpływu uważności i współczucia do siebie (self-compassion) na procesy poznawcze i neuronalne.

Redaktor naukowy książek dotyczących uważności, autor i współautor publikacji związanych z uważnością, oraz wystąpień kongresowych na temat uważności, zastosowań psychoterapii opartej na uważności i akceptacji oraz trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnej.

Dlaczego warto się zapisać?

Dzięki udziałowi w treningu, wyrobisz sobie zdanie o uważności nauczanej we właściwy sposób - zgodnie z najwyższymi standardami. Dodatkowo, przy własnym zaangażowaniu w praktykę, rozwiniesz umiejętność bycia w teraźniejszości, dzięki czemu częściej będziesz mógł/mogła czerpać przyjemność z codziennych aktywności. Ponadto, Twój udział w programie przyczyni się do rozwoju nauki oraz pomoże nam udoskonalić go w przyszłości.

Jak się zapisać?

Program dostępny jest na platformie http://www.stress-less.pl. Tam też znajdziesz dodatkowe informacje. W razie pytań, możesz napisać do mnie maila kontakt@stress-less.pl
Jwardes
 
Posty: 35
Rejestracja: 07 Wrz 2017, 17:28

Wróć do Sfera psychiki i emocji

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość